|
باید انقلاب امام را حفظ كرد
مراسم بیستمین سالگرد ارتحال ملكوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی ((سلام الله علیه)) در دفتر شاگرد مبرز و باوفای ایشان حضرت آیه` الله العظمی صانعی (مدظله العالی) منطقه جنوب دفتر شیرازبا حضور علما و ارادتمندان آنحضرت برگزار گردید. در این مراسم آیه` الله حاج سیدحسین موسوی تبریزی دبیرمجمع محققین ومدرسین حوزه علمیه قم درباره شخصیت حضرت امام ((سلام الله علیه)) به ایراد سخنرانی پرداخت. ایشان با بیان اینكه سالگرد بزرگداشت امام ((سلام الله علیه) همانند حیات آن حضرت بایستی برای حیات جامعه ما مفید باشد همانطور كه ورود با عظمتش در تقویت روح اسلامی وانسانی جامعه ما بسیار مؤثر بود ، تشییع جنازه آن بزرگوار باهمه غصّه هایی كه بخاطر از دست دادن آن عزیز بزرگوار بر ملّت ایران وارد شده بود آنچنان روح انقلابی اسلامی و معنوی بر ملّت ایران دمیده شد كه باز مجددا نظام ما بیمه شد ودشمنان اسلام ونظام را مأیوس كرد . وی در بخش دیگر سخنانش ضمن اشاره به آیه قران ان الله لا یغیرما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم اظهار داشت مردم انقلاب را خواستند . چرا استقبال از امام آن عظمت را داشت و خداحافظی و وداع مردم با آنحضرت نیز آن عظمت را داشت ؟ چون مردم امام را خواسته بودند . ما باید عامل مهم این تغییرات را درخود امام جستجو كنیم ، امام چه می فرمود ، چه می كرد ؟ چه شناختی امام از این ملّت وجوانان داشت ؟ جوانان با وجود همه مظاهر فسادوفحشاء در زمان طاغوت،در مساجد و در هیئت ها و در جلسات تفسیر قران و با اندیشه های امامرهو مرحوم شهید آیه` الله بهشتی و شهید آیه` الله مطهری ساخته شدند .چون اسلام پاك بود و آلوده به ریاكاری حقه بازی، جاه طلبی،مال پرستی نشده بود. حوزه های علمیه هم همین طور بودند. حوزه ها با بهترین مدرسین پس از پیروزی انقلاب درسها را تعطیل كردند و انجایی كه لازم بود واشاره می شد میرفتند وكار میكردند (مثل همین آیه` الله العظمی صانعی) دیگر دنبال این نبودند كه حالا باید رساله بنویسیم ً دفترمان تقویت بشود و...،دانشگاهیان ما هم متحول ومتغیر شده بودند و شهدایی نظیر باكریها ، همت ها ،از ممتازین دانشگاههای ما بودند. علت اصلی این تغیرات در صداقت، خلوص نیت، پاكی و معنویت حضرت امام سبود. وی در ادامه اظهار داشت: مولا علیعدر نهج البلاغه می فرماید: رعیت اصلاح نمیشود مگر زمام داران اصلاح شوند. زمامداران فرهنگ سازند،ایمان سازند،دین سازند،اخلاق سازند و لذا ما روحانیت مسئولیت بالایی داریم و در روایت داریم كه اذا فسد العالم فسدالعالمو همچنین در روایت داریم كه اذا مات العالم ثلم فی السلام ثلمه` لایسدهاشئییعنی اگر عالم حقیقی بمیرد به اسلام ضربه ای وارد می شود كه جبرانش نمی توان كرد مگر اینكه عالمی مثل او بیاید. ایشان در ادامه با اشاره به فرمایش مولا امیرالمؤمنین علی عكه می فرماید بدانید كه امام شما از این دنیا به دو قرص نان جوین و لباس كهنه اكتفاء كرده است ولی شما نمی توانید مثل من باشید ولی مرا با تقوا و پاكدامنی كمك كنید . وی سپس در ادامه اظهار داشت: اگر مولا امیرلمؤمنین در مقام امامت و رهبری ملت پاك دامن نباشد و دوست داشته باشد به مردم دروغ گفته شود آیا مردم او را قبول دارند؟ یا در جنگ صفین در حین خطبه ها وقتی شخصی شعار الله اكبر داد وگفت ما بهترین امام را داریم چقدر زیبا سخن می گوید حضرت فرمود : بنشین و موضوع سخن را عوض كرد و فرمود : فلا تكلمونی بما تكلم به جبابره . مرا به آن چیزی كه با ان ستمكاران را مورد خطاب وتشویق قرار می دهند خطاب نكنید . من امامت دارم، من معصوم هستم من خدمت گزار مردم هستم . واقعا فكر می كنید من مثل آنها دوست دارم كه تعریف مرا بكنید و مرا تمجید بكنید اگر این فكر را دارید اشتباه می كنید بیائید در برابر من حق را بگویید و در مقام مشورت نگوئید این علی است و خودش بهتر می فهمد من بالا تر از خطا نیستم مگر اینكه خدا مرا نگه دارد. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینكه امام خمینی ((سلام الله علیه)) دائما تذكر می دادند كه عالم محضر خدا است و خودتان را در محضرخدا ببینید، به موضوع تعریف و تمجید مرحوم فخرالدین حجازی از امام در محضر شان اشاره كرد وگفت : امام ((سلام الله علیه)) در برابر این تمجید فرمودند من متاسفم كه اقای حجازی این سخنان غلو آمیز را بر زبان جاری كرد ایشان حرفهایی را گفت كه شاید مرا اغوا كند ویا در جایی دیگردر برابر تعریف و تمجید اقای مشكینی ره(كه خود درس اخلاق می گفتند) از امام، عكس العمل نشان دادند و فرمودند من از آقای مشكینی تعجّب می كنم. امام كوچكترین قدمی در راه تبلیغ خودش بر نداشت محبّت امام را خدا در دل مردم گذاشت ، امام را خدا بزرگ كرد نفوذ امام را خدا در دلها قرار داد . امروز یادگار امام این انقلاب است این مملكت است واین یادگار امام باقی نمی ماند مگر با حضور شما مردم در صحنه وسپردن كار به افراد صالح و درست كار.
|